با خرید سبزیجات خشک کیلویی ضرر های مالی دوران کرونا را جبران کنید

غذا یک ماده فاسد شدنی آلی است که در اثر فعالیت های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی مستعد فساد است.

سبزیجات خشک کیلویی ارقام متنوعی که در فصل به وفور تولید می شوند، به دلایل مختلف باید برای مصرف در فصول خارج از فصل نگهداری شوند.

حفظ و نگهداری مواد غذایی، یکی از اختراعات انقلابی مهم تمدن بشری، پیش شرط اصلی برای استقرار انسان در یک مکان و توسعه یک جامعه، به 12000 سال قبل از میلاد برمی گردد.

خشک کردن آفتاب، پرکاربردترین روش از دوران ماقبل تاریخ، هنوز به طور گسترده برای حدود 20 درصد از محصولات جهان پس از برداشت استفاده می شود.

خشک کردن برای حفظ مواد غذایی، افزایش ماندگاری آنها با کاهش محتوای آب و فعالیت آب استفاده می شود.

کاهش وزن و حجم و در نتیجه فضا و هزینه مورد نیاز برای ذخیره سازی و حمل و نقل. تنوع بخشیدن به عرضه مواد غذایی با طعم ها و بافت های مختلف، در نتیجه انتخاب عالی در هنگام خرید غذا به مصرف کنندگان ارائه می شود.

خشک کردن کیفیت غذا را بهبود نمی بخشد، اما برای اینکه مناسب و موفق باشد. غذای تولید شده باید ایمن با طعم، بافت، رنگ و خواص غذایی خوب باشد.

افزایش ماندگاری اقلام غذایی بدون به خطر انداختن خواص مواد غذایی اصلی هنوز حیاتی و چالش برانگیز است.

سبزیجات

متأسفانه تردیدهای بی‌اساسی در مورد بی‌خطر بودن سبزیجات خشک در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد شده است.

بدون شک، قرار گرفتن سبزیجات در معرض اشعه ماوراء بنفش کنترل نشده در هنگام خشک شدن خورشید، آنها را بیشتر مستعد ابتلا به آفلاتوکسین ها و قارچ ها می کند که ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشد.

با این حال، خشک کردن آفتاب به تنهایی نمی‌تواند دلیل اصلی ناایمنی سبزیجات باشد، حتی اگر وجود داشته باشد، زیرا ایمنی مواد غذایی به مجموعه‌ای از رویدادها بستگی دارد که از تولید تا مصرف شروع می‌شود.

سبزیجات خشک و ادویه اضافی، وضعیت بدتر می‌شود.

اعتقاد بر این است که کیک های قرمز قرمز (Wur) یکی از دلایل افزایش خطر ابتلا به سرطان معده در دره است.

برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد، به جای اینکه صرفاً به برخی تحقیقات اپیدمیولوژیک بی اهمیت وابسته باشد، باید مطالعات علمی کاملی انجام شود تا در مورد سرنوشت این سبزیجات خشک تصمیم گیری شود.

هر فرهنگی که در طی یک دوره صدها ساله و مطابق با شرایط اقلیمی ژئو اقلیم توسعه یافته باشد، همیشه مورد آزمایش زمان قرار می گیرد و نمی توان آن را به راحتی کنار گذاشت که به قیمت هویت نیز تمام شود.

تغذیه بخش مهمی از پیشگیری و درمان بیماری است. با این وجود، مصرف هوخ سیون در دره به‌ویژه در دوره چیلای‌کالان، علی‌رغم تغییراتی که توسط طبقه متوسط، آشپزخانه‌های مدولار، اجاق‌های مایکروویو، غذاهای منجمد و غذاخوری‌های پیشرفته ایجاد شده است، همچنان ادامه دارد.